بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی


در بازار امروز، که هر روزه به رقیبان ما افزوده می شود و هر کس با محصول جدید خود در پی تصاحب
قسمتی از این بازار است، وظیفه ما در قبال کالا و خدمات تولیدی مان چیست. چه کاری باید انجام بدهیم
تا سهمِ بیشتری از این بازار را تصاحب کنیم و خدمات خود را به خوبی ارائه بدهیم تا مورد استقبال مردم
قرار بگیرید و خود را متعهد به استفاده از خدمات ما بدانند.
باید محصول خود را طوری ارائه دهیم یا آنگونه ای از آن تبلیغ کنیم که در ذهن مخاطب ماندگاری داشته
باشد، احتیاج به شناختن ما در کل جامعه نیست همین که در همان محدوده ای که خدمات خود را ارائه
می دهیم بتوانیم سهم بالایی از آن بازار را بدست بیاوریم و کاری بکنیم که مخاطبان و مردم از ما صحبت
کنند و ما را به طور ویروسی به همه معرفی کنند.
در محله دولت آباد شهر ری طی تحقیقی که انجام دادم در یک محدوده کوچک حدود ۲۱مغازه ساندویچ
فروشی وجود دارد که فقط ساندویچ فلافل ارائه می دهند. در بین این فلافل فروشها مغازه ای که پس از سه
سال متوالی به عنوان بهترین و از نظر بهداشتی در ایران اول شد فلافل بغدادی نام درد. با این تبلیغ که از
نظر بهداشتی توانسته مقام اول را بدست بیاورد ساندویچ هایی را که ۳۰۰۰تومان قیمت دارد به مبلغ ۴۰۰۰
تومان به فروش می رساند و فقط از نان کنجد دار استفاده می کند. این ساندویچ فروشی به پاکیزه بودن
معروف شده و بیشتر مردم از آن خرید می کنند.

در نقطه مقابل یک ساندویچ فروشی دیگر به تازگی تأسیس شد و به مدت دومان به دلیل افتتاح فلافل های
خود را به مبلغ ۱۰۰۰تومان ارائه داد. با این کار به ارزان فروش بودن بین مردم معروف شد و با این کار
مردم برای او تبلیغ دهان به دهان انجام دادند و قیمت خود را به ۲۰۰۰تومان افزایش داد. با معروف شدن
به ارزان فروشی در کنار فلافل، خدمات خود را افزایش داد و مرغ سوخاری و جیگر هم به فروش می رساند.

در همین محله آبمیوه ویتامینه فروشیه وجود دارد که اسم مغازه اش میزبان است و با همین اسمی که
گذاشته بر سر زبانها افتاده است . ویتامینه های خود را در لیوان های بزرگ میریزد و پسته و موز را بدون
اینکه مخلوط و پودر کند درته در ویتامینه می اندازد و عسل را هم روی آن میریزد که حالت کش آمدن به
آن میدهد و بسته آن زیر دندان خورد میشود. با همین نامگذاری و ویتامینه ای که متفاوت تر از همه
درست می کند بر سر زبانها افتاده است.

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که مردم از هم تقلید می کنند، چون می توانند اطلاعاتی را که
می خواهند، از انتخاب های بقیه بگیرند روان شناسان این نظریه را ))اثر اجتماع(( می نامند. به همین دلیل
است که کسانی که کنار خیابان نوازندگی می کنند در جلوی خود مقداری پول می ریزند تا مردم به آنها
پول بپردازند.
آبتین زمانی

بازاریابی ویروسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *