انواع شخصیت

انواع شخصیتهای خریداران

انواع شخصیتهای خریداران

در فروش روزانه خود شما با انواع شخصیتهای مختلف روبرو میشوید که باید با آنها آشنا باشید و با هر کدام از شخصیتها مانند خودشان صحبت کنید.

۱ خریدار حتمی

خریداران حتمی، خریدارانی هستند که دقیقاً میدانند جه میخواهند و برای آن چیزی که میخواهند چه مبلغی را حاضر هستند پرداخت کنند. این خریداران کمیاب و معدود هستند و ممکن است با تعداد کمی از آنها روبرو شوید.
اگر کالای مورد علاقه او را داشته باشید او حتماً خریدار است. اگر کالای مورد علاقه اش را نداشتید سعی نکنیn کالای دیگری را حتی شبیه به خواسته او؛ به او بفروشید، به این دلیل که کالای دیگری را نمی خرد و باعث دلخوری این خریداران هم میشود. شما باید دقیقاً همان کالای مورد علاقه اش را به او بدهید.
معامله کردن با این خریداران خوشایند است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که کالای مورد نظرش را به او عرضه کنید.

۲ خریدار رابطه گرا

خریداران رابطه گرا خریدارانی هستند که به اشخاص اهمیت فراوان می دهند. این خریداران اگر بخواهند کالایی را بخرند نظر دیگران برایشان مهم است که دیگران چه نظری درباره خرید آنها می دهند. این خریداران در هنگان خرید از دوستان و افراد خانواده نظر خواهی می کنند و بعد تصمیم خود را می گیرند که خرید خود را انجام بدهند یا نه. این خریداران از اینکه به خاطر خرید خود مورد تمسخر قرار بگیرند ناراحت می شوند ودوست دارند دیگران از خرید آنها تعریف و تمجید کنند.
فروشنده در برخورد با این مشتریان باید به مشتریان قبلی خود که خرید کرده اند و از کالای مورد نظر راضی بوده اند اشاره کند.
خریداران رابطه گرا مایلند از شما سؤال کنند و نظر شما را هم بدانند، و بدانند دیگران که از این کالا خرید کرده اند چه نظری داشته اند. با این خریداران رابطه دوستانه برقرار کنید و در امر خرید آنها را شتابزده نکنید و با آنها آرام و صبور باشید.

۳ خریدار وظیفه گرا

خریداران وظیفه گرا ویژگیهای شخصیتی یک مدیر را دارند، مستقیم به اصل مطلب می پردازند، به شدت عملگرا هستند و بیشتر به نتیجه فکر می کنند. این خریدار باید بداند دقیقاً چه کالایی می فروشید و این کالا چه کاری می کند، چه فایده ای برایش دارد و مبلغ آن چقدر است و زمان تحویل کالا را بداند.
در برخورد با این خریداران مستقیم به اصل مطلب بپردازید، به این دلیل که این خریداران سرشان شلوغ است و می خواهند در اسرع وقت به اصل مطلب برسند.
به این خریداران کافی است نشان بدهید که کالای شما چه سود و فایده ای برایشان دارد و اگر به آنها ثابت شود که کالای شما در کار آنها اثر مثبتی دارد حتماً از شما خرید می کنند.
این خریداران می دانند که چه می خواهند و شما اگر آنچه را که آنها می خواهند داشته باشید به راحتی از شما خرید می کنند.

۴ خریدار تحلیلگر

خریدار تحلیلگر دقت زیادی در خرید کردن دارد. این خریداران می توانند حسابدار، مهندس، بانکدار، مسئول مالی و متخصص کامپیوتر باشد. آنها به اعداد و ارقام دقیق هستند و به تمام جزئیات و مشخصات کالایی که می خرند توجه فراوان دارند. خریداران تحلیلگر با عجله تصمیم نمی گیرند بلکه به تدریج و با تحلیل و بررسی کالای شما تصمیم نهایی را می گیرند. به سؤالات آنها به درستی پاسخ بدهید، دقیق و مشخص حرف بزنید،
هر چه دقیقتر و روشنتر حرف بزنید، این شخص به راحتی برای خرید تصمیمگیری می کند.

۵ خریدار اجتماعی و معاشرتی

خریدار اجتماعی و معاشرتی شخصیتی به شدت برون گرا دارد، دوست دارد با دیگران کار کند و به کمک آنها
به نتیجه برسد. خریدار اجتماعی به دستیابی و موفقیت بهای فراوان می دهد. به سبب برونگرا بودن توجه اصلی او خودش و دیگران است و دوست دارد درباره خودش و شما حرف بزند. خریدار اجتماعی و معاشرتی به نتیجه و فایده ای که خرید برایش دارد فکر می کند.
در بعضی مواقع به سرعت خرید می کند و نیازی به دانستن جرئیات ندارد. این خریداران اگر قول خرید کالا را به شما دادند و به توافق رسیدید، آن توافق را مکتوب کنید به این دلیل که بعد از چند روز وعده خود را فراموش می کند. این خریداران اغلب گرم، دوستانه، معاشرتی و علاقهمند به شما هستند و سؤالات فراوان می کنند.

۶ خریدار بی تفاوت

خریدار بی تفاوت بدون توجه به اینکه چه کالایی را به او عرضه می کنید، اصولاً خریدار نیستند و اغلب بدبین و ایرادبگیر هستند. برای این خریداران اصلاً مهم نیست که کالای شما چقدر خوب است و قیمت آن جقدر
ارزان است و اگر کالای خود را زیر قیمت هم بدهید آنها خریدار نیستند و فقط وقت شما را می گیرند، این خریداران را رها کنید و وقت خود را روی خریداران دیگر بگذارید.
این خریداران را از ظاهر و طرز راه رفتن آنها می توانید تشخیص دهید، بی تفاوت هستند و انگار در این دنیا نیستند این افراد حتی در زندگی شخصی و کاری خود دچار مشکل هستند.
شما با شناختی که از انواع شخصیتهای خریداران کسب کردید، راحتتر می توانید با خریداران برخورد کنید و کالای خود را نسبت به شخصیت آن فرد و توضیحاتی که می دهید به فروش برسانید.
http://foroshebartar.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *