جذب توجه مشتری
هر مشتری نیازهای انسانی مشخصی دارد که برای خرید کردن تشویق میشود و اقدام به خرید کردن میکند. باید بتوانید مهمترین نیازها و خواسته های مشتریان خود را شناسایی کنید و بعد آنها را متقاعد کنید که با خریداری کردن محصولات شما نیازهایشان بر طرف میشود ، در ۷ مرحله جذب توجه مشتری به شما آموزش می دهیم.
.۱پول
همه به دنبال پول بیشتر هستند، تا نیازهای اولیه خود را به راحتی برطرف کنند. برای جلب توجه مشتری به کالا یا خدمات خود باید آن را به کسب درآمد بیشتر مشتری و یا پس انداز کردن ربط دهید تا از این طریق بتوانید توجه مشتری را به راحتی به خود جلب کنید.
.۲امنیت و ایمنی
همه افراد جامعه نیازمند امنیت و ایمنی هستند. از نظر ذهنی مردم بر این باورند که اگر پول کافی داشته باشند، در امنیت کامل به سر میبرند که تا حدودی درست میباشد. برای مردم نیاز به امنیت، تأمین مالی، احساسی یا فیزیکی برای خود و خانوادشان به قدری عمیق و قدرتمند است که هر چه توجه خریدار را به امنیت و ایمنی بیشتر جلب کنید، موفقتر میشوید.
.۳سلامتی و آمادگی جسمانی
همه دوست دارند از سلامتی کامل برخوردار باشند و عمر طولانی همراه با سلامتی داشته باشند. همه دوست دارند بدنشان از تناسب مناسبی برخوردار باشد و از انرژی فراوانی هم بهرهمند باشند. از این رو مصرف کالاهایی که به سلامتی مردم کمک کند روز به روز افزایش مییابد. اگر کالا یا خدمات شما بتواند بر کیفیت زندگی و سلامتی خریداران شما بیفزاید، میتوانید مردم را جزوه بهترین مشتریان خود قرار بدهید.
.۴دوست داشته شدن
همه میخواهند از طرف دیگران دوست داشته شوند، دیگران به آنها احترام بگذارند، دوستان و آشنایان از آنها تعریف کنند و در محیط کار مورد توجه همکاران قرار بگیرند تا از این طریق احساس ارزشمند بودن کنند. شما باید از طریق کالا و خدمات خود این حس را به مشتری خود القا کنبد تا ترغیب به خرید کردن از شما شود.
.۵کسب اعتبار و موقعیت اجتماعی
مردم دوست دارند در نزد دیگران مهم و ارزشمند جلوه کنند و دیگران به آنها نگاه کنند و از موفقیتهایشان حرف بزنند. مردم به دنبال پیدا کردن موقعیت اجتماعی و کسب اعتبار شخصی در نزد دیگران هستند و همیشه دوست دارند دیگران از آنها تعریف کنند و مورد تحسین قرار بگیرند. وقتی بتوانید محصول یا خدمات خود را به گونهای ارائه دهید که خریدار با خرید آن احساس کند که در موقعیت بهتری قرار میگیرد، میل به خرید را در او ایجاد کردهاید.
.۶پیشرو بودن
یکی دیگر از خواسته های مردم این است که در جمع اولین ها قرار بگیرند، در صف پیشروان باشند و به داشتن اطلاعات مفید و به روز شناخته شوند. خیلی از مردم تنها دلیل خریدشان این است که یک محصول جدید است و تازه به بازار آمده است و میخواهند اولین کسی باشند که آن کالا را خریداری میکنند. زمانی که به مشتری علاقهمند در صنعت خود میگویید که شما اولین نفر هستید که کالای ما را میخرید، میل به خرید کردن را در مشتری زیاد میکنید.
.۷رشد شخصی
امروزه در عصری قرار داریم که علم و تکنولوژی به سرعت رو به پیشرفت است و مردم دوست دارند که در نزد دیگران با صلاحیت و اعتبار باشند، مهارتهای جدید را بیاموزند و با سرعت از دیگران جلو بزنند. بسیاری از کالاها از آن جهت خریداری میشوند که این نیازها را برآورده میسازند. زمانی که بتوانید کالایتان را به گونهای معرفی کنید که سبب موفقیت شخصی بیشتری شود، میل به خرید را در خریداران افزایش داده اید.