چگونگی مدیریت افرادی که دوست ندارید
شما در هر مرحله از زندگی که قرار دارید دیر یا زود باید ممکن است قصد داشته باشید یک پروژه را به آغاز کنید یا اداره یک تیم را در دست داشته باشید. در این مسیر شما با افراد متکبر، تنبل، خودکفا، حرف گوش نکن و … برخورد میکنید که اصلاً دوست ندارید با آنها کار کنید ولی مجبور به کار کردن با آنها هستید پس چگونه میتوانید نظارتی قوی بر آنها داشته باشید.
چند پیشنهاد برای مدیریت افرادی که دوست ندارید
شاید تمایل داشته باشید با کسی که احساس راحتی دارید و به او اعتماد بیشتری دارید برخورد بهتری انجام دهید و با کسانی که احساس ناراحتی و بیاعتمادی دارید رفتار بدی داشته باشید و بین آنها فرق بگذارید.
شما باید بهعنوان یک رهبر و پیشرو با همه افراد بهطور یکسان عمل کنید. هنگامیکه این کار را انجام ندهید ممکن است مورد سرزنش قرار بگیرید و از شما شکایت شود. شما باید با کارکنان و زیردستان خود به یکگونه عمل کنید و سیاست درست را در پیش بگیرید.
ناسازگار بودن و بدرفتاری با فرد موردنظر در برخورد شخصیتی شما مشخص میشود و همین نشاندهنده نوع برخود و تفاوتهای رفتار شما با دیگران است.
ارزیابی بر اساس نتیجه: در زمان پاداش دادن و مورد ستایش قرار دادن افراد و کارمندان در پایان کار، ممکن است بر اساس شخصیت فرد این کار صورت بگیرد و نظر شخصی در آن دخالت داشته باشد که اشتباه است و باید بر مبنای انجام آن پروژه کاری باشد. شما باید مطمئن باشید هر پروژه دارای هدفها و معیارهای قابل اندازهگیری است و مشخص باشد معیارهای عینی برای اندازهگیری پاداشها دارید.
داشتن نظرهای مختلف: در بعضی مواقع ممکن است از نظر سیاسی، مذهبی و عقیدتی با کارمندان خود اختلافنظر و یا مشکل داشته باشید و این خود باعث مناقشه و اختلاف میشود. در چنین شرایطی این خود شما هستید که باید جلوی این مسئلهها را با زیردستان خود بگیرید.
ذهن خود را معطوف و درگیر، درست انجام دادن کار و پایان آن کار کنید و به هدف خود که پیشرفت، تکمیل پروژه، اتحاد تیمی و سودآوری است و لزوماً دوستی و دشمنی نیست معطوف کنید.
پیشنمایش رفتارها در ذهن
foroshebartar.com