برقراری ارتباط با کارکنان
برای برقراری ارتباط با کارکنان خود باید در مورد مسئلهای که به آنها میگویید به روشنی صحبت کنید. زمانی که مطلبی را به کارکنان خود میگویید و از آنها سؤال میپرسید که آیا متوجه شدهاند، اغلب میگویند بله، در حالی که چیزی متوجه نشدهاند و فکر میکنند بعداً متوجه میشوند یا از همکاران خود میپرسند.
تکرارتکرار تکرار: باید یک مطلب را چندین بار به کارمندان بازگو کنید مانند تبلیغات تلویزیون که چندین بار تکرار میشود. با چندین بار یادآوری به مغز خود و کارکنان خود به عنوان فرآیندی عادی میفهمانید که این کار باید انجام شود. به این اکتفا نکنید که قبلاً چیزی را گفتهاید، دوباره و دوباره آن را بازگو کنید.
به شیوههای مختلف بازگو کنید: برای انتقال بهتر پیام خود از مثال و تجربهها استفاده کنید و در آموزشها از تصویر، فیلم و پاورپوینت استفاده کنید.
ارتباط ممکن است یک خیابان دوطرفه باشد، اما رهبری، یک رهبر فرق دارد و بارش سنگینتر است.