به یاد ماندنی باشید
ارزش یک تجربه معنی دار و منحصر به فرد به طور قابل توجهی بیش از ارزش کالا و خدمات همراه با آن است. این تجربیات برای مشتریان شما را به یادماندنی خواهد کرد. در زمان خرید مشتری، یا در مواقعی که مشتری از شما خرید انجام نمی دهد باید به یادماندنی ظاهر شوید و در ذهن مشتری خود به گونه ای حک شوید که شما را تا مدت ها یا برای همیشه به خاطر بسپارند. این عمل را باید مزیت کار خود، نسبت به رقیبان خود قرار داده که کمتر به یادماندنی هستند.
باید تاثیر قوی بر روی عقل، احساسات و وجدان افراد بگذارید. این تجربیات به یادماندنی باید برای هر مشتری شخصی سازی شود و نسبت به هر کدام نوعی باشد که مورد نظر آن مشتری است.
مشتریان دیگر با کالا و خدماتی که به آن ها ارایه می شود راضی نیستند آنها به دنبال تجربیات خوب هستند و این تجربیات باید برای هر خریدار شخصی، مناسب و معنادار باشد. هنگامی که شما یک تجربه معنی دار و شخصی را ارایه می دهید، شما خود را به یادماندنی می کنید و احتمال بیشتری برای فروش خواهید داشت.
تجربه های خرید خوب باعث فعالیت مغز می شود به این دلیل که لحظات هیجان انگیزی را ایجاد می کند که ناشی از تجربیات غیر منتظره می باشد.
باید تجربه خرید را برای مشتری به یادماندنی کنید، این رویدادها رو به افزایش است و شما باید راهکارهایی را اتخاذ کنید برای اطمینان از اینکه خریداران خود را در تعاملات مثبت و شخصی در هر نقطه از خرید مانند آنلاین، رودرور، لمس کالا و … در نظر بگیرید.
برای به یادماندنی شدن:
۱ باید وقت خود را در اختیار مشتری قرار دهید مشتری اگر سوالی دارد و یا نگرانی بابت خرید کالا دارد باید به طور کامل پاسخگوی مشتری باشید.
۲ به مشتری اجازه تست دهید، بگذارید به محصولات دست بزنند اگر نمایشگاه اتومبیل فروشی دارید اجازه دهید مشتری داخل ماشین شود و آن را لمس کند.
۳ مشتری اگر خرید را انجام داد یا انجام نداد به درستی برخورد کنید و اطلاعات کامل را به مشتری بدهید.
۴ ارزش و مزایای کالای خود را به مشتری بگویید.
۵ با گفتگوی دو طرفه تحریک آمیز مشتری را با خود همراه کنید. از مشتری سوالات فکری بپرسید، به طور موثر گوش دهید و پاسخ آگاهانه بدهید.
۶ به تعهدات خود عمل کنید و آن ها را پیگیری کنید.
یک مثال: به دوران دبیرستان یا دانشگاه فکر کنید چه کسی در ذهن شما ماندگار است؟ کسی که دلقک کلاس بود و دیگران را اذیت می کرد، یا کسی که با شما دوست بود و صحبت های زیادی را با هم انجام می دادید؟
به مردم مثل طعمه نگاه نکنید. رابطه خریدار و فروشنده زمانی که رابطه انسانی و دوستانه نباشد و اجازه دهید رابطه با معامله تعریف شود، زمانی که پول را دریافت می کنید این رابطه از دست رفته و مرده است.
این بدان معنی نیست که هر خریدار بهترین دوست شما شود، فقط دوستانه برخورد کنید.