دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتری مجذوب و شیفته

هیچ جانشینی برای یک مشتری مجذوب و شیفته وجود ندارد

زمان‌های بسیاری پیش آمده که یک مشتری شیفته محصول یا کالای شما شده است و قصد خرید از شما را دارد، اما در حین خرید از شما با مشکلات و برخوردهای نامناسبی روبرو می‌شود و از این که خرید خود را به پایان برساند پشیمان می‌شود و با نارضایتی از شما جدا می‌شود.

این امر می‌تواند هم در خرید اینترنتی رُخ دهد و هم در خرید حضوری اتفاق بیفتد. شخصی وارد سایت شما می‌شود و محصول آموزشی یا خدماتی شما را می‌بیند و قصد خرید دارد، شما باید خرید را برای مشتریان خود آسان کرده و از گزینه‌های اضافی و سؤالات بی‌مورد خودداری کنید تا راحت‌تر و در سریع‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام بدهد. بعد از خرید اگر محصول فیزیکی است باید در اسرع وقت به دست مشتری برسد تا مشتری از آن استفاده کند. اگر محصول شما از نظر مشتری ارزش آن مبلغی را که پرداخت کرده نداشته باشد، در این صورت شما یک مشتری مجذوب و شیفته خود را از دست داده‌اید و ممکن است باعث تبلیغ بد دهان‌به‌دهان برای شما شود.

در خریدهای حضوری مشتری از کالایی خوشش آمده و وارد مغازه می‌شود و با رفتار بی‌تفاوت فروشنده یا صاحب مغازه روبرو می‌شود که در بعضی از صنف‌ها این اتفاق زیاد تکرار می‌شود در مواقعی مشتری سؤال می‌پرسد و پاسخی دریافت نمی‌کند به این دلیل که فروشنده‌ها مشغول صحبت با هم هستند و یا مشغول انجام دادن کار خود هستند و به مشتری توجهی نمی‌کنند و اگر پاسخ مشتری را بدهند از روی بی‌تفاوتی است. در چنین مواقعی مشتری متوجه می‌شود.

باید همواره به مشتری توجه ویژه داشته باشید و احترام بگذارید.

باید بیش از پولی که مشتری به شما می‌پردازد از شما خدمات دریافت کند، در چنین شرایطی است که همیشه با شما خواهند بود و مجذوب و شیفته شما می‌شوند.